نماینده مجلس گفت: سفر رئیس جمهور به عراق و سفرهای این چنینی از بعد امنیتی می‌تواند برای دو کشور موثر باشد که نمونه آن خلع سلاح گروه های معاند مانند دموکرات و کوموله که در شمال شرق عراق مستقر بودند، است.

اسماعیل کوثری

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، پیرامون سفر رئیس جمهور به عراق و امضای سند جامع همکاری بین ایران و عراق، اظهار کرد: همکاری بین ایران و عراق و ارتباط مثبت این دو کشور، برای طرفین حائز اهمیت و دارای تاثیرات مثبت است.

وی با اشاره به اینکه این همکاری می‌تواند منجر به تبادل توانمندی‌ها شود، گفت: در مباحث علمی و فنی جمهوری اسلامی دارای توانمندی‌ها و دستاوردهای مهمی بوده که کشور عراق می‌تواند در این زمینه بهره مند شود همچنین عراق نیز توانمندی‌هایی دارد که جمهوری اسلامی می‌تواند از آن استفاده کند.

کوثری با بیان اینکه توسعه روابط بین دو طرف باعث شده مسائل و چالش‌های دو کشور با یکدیگر حل شود، افزود: درواقع باید این مسئله را توجه داشته باشیم که این سفر و سفرهای این چنینی از بعد امنیتی می‌تواند برای دو کشور موثر باشد که نمونه آن خلع سلاح گروه های معاند مانند دموکرات و کوموله که در شمال شرق عراق مستقر بودند، است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: موضوعی که در این همکاری دوجانبه می‌تواند موثر باشد، بحث ارتباط ذیل راه آهن شلمچه است که هرچه زودتر تکمیل و سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: عراق کشور همسایه‌ای است که از نظر فرهنگی قرابت و نزدیکی زیادی با کشور ما دارد، توسعه همکاری‌های دوجانبه بین ایران و عراق در موضوعاتی مانند گردشگری معنوی و سفرهای زائران دو کشور می‌تواند اثرگذار باشد، بنابراین این ارتباطات می تواند بسیاری از مشکلات فعلی بین ایران و عراق حل کند.

کوثری گفت: این همکاری دوجانبه منجر خواهد شد تا با اطلاعات دقیق از توانمندی‌های دو کشور، علاوه بر توسعه روابط بین دو کشور نیازها طرفین را برطرف شود.

کد خبر 881287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha